25 Ağustos 2015 Salı

Etraf Cahil İnsanlarla Dolu..

Merhabalar,

Geçenlerde internette gezinirken gördüğüm bir metin çok dikkatimi çekti, sizinle paylaşmak ve görüşlerinizi almak istedim. Bence içinde doğru noktalara da değinilmiş fakat o kadar cahilce yazılmış bir metin ki.. Buyrun okuyun ;




Rabbimin adıyla başlarım...
Artık insanların az çocukları oluyor veya hiç olmasını istemiyorlar.Avrupalılar gibi bir köpek sevdası almış başını gidiyor.Ne zaman dışarı çıksam istisnasız, itina ile köpeğini gezdiren tuhaf tiplerle karşılaşıyorum.Köpeklerinin gitmek istediği yöne doğru sabırla gerçekleştiriyorlar yürüyüşlerini...


Çocukları olsa ancak bu kadar ihtimam gösterirlerdi,belki de göstermezlerdi.
Bir çocuğa gösterilmesi gereken alaka çocuklara değil de köpeklere gösteriliyor.Neden çocuk değil de köpek?Çocuk bakmak sorumluluk ister,ama köpek öyle mi?Çocuk hasta da olsa,sağlıklı da olsa,akıllı da olsa,yaramaz da olsa her halükarda bakmak zorunda.Ama köpekten sıkılırsa başından atabilir,kimse de hesap soramaz,sorumluluk gerektirmeyen,içindeki fıtrattan gelen sevgi ve ilgi duygusunu çocuk yerine köpekle gidermeye çalışan bu insanlar aslında imtihanı da kabullenememiş,yaratılış gayesinden bihaber,nefislerine kul köle olmuş zavallılar ve bence tedaviye muhtaçlar...
Çocukları olup da evlerine köpek alanları daha bir hayretle karşılıyorum.Böyle pislik ve hastalık saçan,her yeri kıl yapan bir hayvan,bu çocuklar için tehlike arzetmiyor mu?İnsan çocuğunun hayatını nasıl böyle tehlikeye sokar?


Beni rahatsız eden bir çok şey var metinin içinde, mesela köpeğini gezdiren insanlara "tuhaf tipler" yakıştırmasını yapmak.. Çok cahilce ve saçma. Fakat altını çizdiğim bölüm bence gayet doğru.
Bir başka rahatsızlık verici durum ise köpeklere "Böyle pislik ve hastalık saçan,her yeri kıl yapan bir hayvan" denmesi.
Köpek besleme işinin dini boyutu da var tabii ki, saygı gösterilmesi gereken. Fakat biz köpek sahiplerinin duyduğu saygıya karşın böyle makaleler yazılması üzücü ve ülkemizin gidişatı hakkında endişelenmemize yetecek türden.
Beni ve bir çok hayvanseveri, köpek sahiplerini de rahatsız edeceğini tahmin ettiğim metinleri kırmızı renkle işaretledim, doğru olan bölümlerin ise altını çizdim.

Yazının yayınlandığı sitenin linkini buraya bırakıyorum, emin olamayanlar faydalansın diye :  

http://hayatcemresi2.blogspot.com.tr/2012/06/evde-kopek-beslenir-mi.html 

bu linki arama çubuğunuza kopyalayıp yapıştırın ve enter tuşuna basın, yazıyı hiçbir şekilde değiştirmediğimi göreceksiniz.



-Yorumlar saygı çerçevesi içinde olduğu sürece yorum sıfatı kazanır, aksi taktirde "boş söz" den başka bir şey teşkil etmez. Ülkemizde düşünce özgürlüğünün olduğunu göz önünde bulundurarak yorum yapmanızı rica ediyor ve sözü sizlere bırakıyorum.-



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder